Історія
На генеральному плані Вінниці 1811 року можна побачити що на місці сучасного Замостя є лише невелика кількість будинків сконцентрованих поблизу Південного Бугу, а вул. Замостянська ще не існує.
У другій половині XVIII ст. район Замостя починає активно розбудовуватись і на карті 1909 року уже зображена структура вулиць яка збереглася дотепер. На цій карті є і вулиця Замостянська, яка тоді мала назву Велика Миколаївська. Пізніше вулиця багато разів змінювала назву. На карті 1916 року вона іменується Вознесенською (на честь Вознесеньської церкви, що стояла на перехресті вулиці з сучасним проспектом Коцюбинського), на карті 1926 р. – вулиця Троцького, на німецькій карті 1943 р. – Гетьмана Дорошенка. Потім вона отримала назву Ворошилова, а у 1991 р. перейменована на вул. Червоного козацтва. До півстолітньої річниці перемоги у Великій Вітчизняній 1995 р. вулиця отримала назву 50-річчям Перемоги. А сучасну назву здобула у 2015 році.
До реконструкції
Передумовами реконструкції вул. Замостянська були необхідність:
- Перекладання трамвайних колій, які за час експлуатації деформувались і потребували заміни;
- Прокладання дощової каналізації по вулиці;
- Ремонт дорожнього покриття та тротуарів.
Серед викликів які мала вирішити реконструкція також були:
- Створення безпечних і комфортних умови для пішоходів та всіх видів транспорту;
- Збереження цілісного історичного образу вулиці;
- Покращення умов для місцевих мешканців та бізнесу (зручні тротуари, наявність легальних паркомісць);
- Досягнення оптимального співвідношення ціна/якість.
Реконструкція
Реконструкція вул. Замостянська була розпочата навесні 2018 року. Основні принципи проєкту реконструкції:
- Максимальне збереження існуючої ширини тротуарів з можливістю висадки вздовж них дерев;
- Відповідність кількості смуг руху автомобілів фактичному навантаженню;
- Створення велосипедної інфраструктури відокремленої від пішохідних потоків;
- Зручність посадки/висадки пасажирів трамваю;
- Забезпечення максимальної кількості паркомісць.
За результатами реконструкції (на основі розрахунків пропускної здатності та існуючого транспортного навантаження) було змінено організацію дорожнього – крайня права смуга руху автомобілів, була використана для влаштування велодоріжки та розширення тротуару з висадкою на ньому нових дерев, а для паркування автомобілів, у місцях де це дозволяло планування вулиці, створені “кишені”.
Біля входу в центральний міський стадіон було створено нову трамвайну зупинку.
При реконструкції трамвайних колій рейки кріпились до суцільних бетонних плит, укладених на шар гарячого асфальту. Це зменшує вібрації і шум при русі трамваю та забезпечує високу якість довговічність колій.
На вулиці Замостянська було вперше в Україні застосоване рішення із припіднятою проїзною частиною в зоні трамвайних зупинок (платформа віденського типу). Це покращує зручність посадки пасажирів та стимулює водіїв сповільнювати рух перед зупинкою.
Реконструкція вулиці проходила у дві черги. Перша черга (від проспекту Коцюбинського до вул. Стеценка) була завершена восени 2018 року. Друга черга (від вул. Стеценка до вул. Стрілецька) завершена у вересні 2019 року.
Загальна вартість робіт склала близько 164 млн грн.
Додаткові матеріали: