Дій, Замостя!
Вінниця. Дій, Замостя!
Вулиця Батозька
меню

Вулиця Батозька

Складова стратегічного напрямку розвитку міста згідно «Концепції інтегрованого розвитку міста 2030». Вулиця Батозька унікальна в своєму роді, довгий проміжок часу оточена великими підприємствами, що залишило значний вплив на теперішній стан простору. Саме процес якісних змін вулиці може призвести то рекреаційних змін територій, що оточують вулицю та сформувати оновлений осмислений комфортний простір.

Історія

Історично вулиця Батозька (перша назва Мстиславська) сформована когортою індустріальної забудови, що розміщувалась на краю міста, ближче до залізничного вокзалу. Не чекаючи генплану у 1928 – 1930-х роках на Замості відбувається будівництво важливих споруд промислового призначення: м’ясокомбінат, виконаний зі залізобетону та скла в стилі конструктивізм; суперфосфатний завод та інші.

Вінницький агрегатний завод ім. Горького, що розташовувався на початку вулиці, розпочав свою діяльність у 1880 році, як майстерні чавунового лиття фабриканта Львовича. У 1913 році цей завод стає механічним заводом “Молот”, який виробляв машини для цукрових і винокурних заводів. 

В повоєнні роки завод розширюється, будуються нові цехи, на розі вул. Батозькій (тоді вул. Кірова) та проспекту Коцюбинського в 1950 році завершується будівництво триповерхового адміністративного корпусу.

Для розширення проїжджої частини проспекту, від пл. Перемоги до Вокзальної, на початку 80-х XX ст. бульвар був знесений, трамвайну колію розібрано, а трамвай до вокзалу направлено від вул. Академіка Янгеля по вул. Батозькій до Вокзальної площі.

2016 року вулицю перейменувати на честь битви під Батогом – бій армій Війська Запорозького і Кримського Ханства під проводом Богдана Хмельницького проти війська Речі Посполитої.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

1942

Slider image

1913

Slider image

1950

Slider image

1970

Сьогодні

Вулиця сформована шляхом утворення та розвитку двох великих індустріальних підприємств. Це не могло не відобразитись на якості простору, що десятиліттями обслуговував логістичні потреби заводів. Вулиця, довжиною 800 м, виглядає довгим похмурим коридором, з великою кількістю пилу та зруйнованими тротуарами, яку хочеться скоріш минути. Озеленення вздовж вулиці практично відсутнє. Більшість цехів великих підприємств знаходяться у занедбаному стані. 

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Виклики

  1. Аварійний стан трамвайних колій;
  2. Низький рівень озеленення;
  3. Незадовільний стан тротуарів та дорожнього покриття;
  4. Відсутність велоінфраструктури;
  5. Вплив «Епіцентру»;
  6. Мала привабливість території.

 «Вулиця Батозька – це частина так званого Корсо – хребта міського транспорту та розвитку міста. У районі, що оточує вулицю, вже здійснюється нова забудова, і за нею піде ще більшого розвитку району. Реконструкція цієї вулиці і її відновлення в більш представницький надасть важливе значення для забезпечення інтеграції району в структуру міста, а також для функціонування системи транспорту.», – Урс Томанн, експерт з просторового містопланування зі Швейцарії, співзасновник CANactions school. 

«Комплексною стратегією міського транспорту і просторового розвитку м. Вінниці» передбачено перекваліфікацію вулиці Батозька в міську транспортну артерію.

Відповідно до програми капітального будівництва на 2016 рік (на замовлення міської ради), департамент капітального будівництва Вінницької міської ради виступив замовником на проєктування об’єкту з реконструкцію трамвайної колії.

Проєктним інститутом ТОВ «Подільський проєктний інститут» розроблено проєктно-кошторисну документацію. Даний проєкт пройшов експертизу та отримав експертний звіт № 04-07-1095 від 31 серпня 2017 року.

27 січня 2020 року відбулися громадські обговорення щодо детального плану території, до складу якого ввійшли проєкти з реконструкції вулиці та Привокзальної площі.

Детальний план території

Майбутній профіль вулиці

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Цілі

  1. Збереження існуючих та висадка нових дерев;
  2. Комфортний вело-пішохідний простір;
  3. Нова зупинка громадського транспорту;
  4. Створити нові проїзди;
  5. Забезпечити проникливість територій;
  6. Збільшити інвестиційну привабливість району.

Що далі ?

На сьогодні, Агенція просторового розвитку розробляє технічне завдання для розробки проєктно-кошторисної документації на реконструкцію вулиці Батозької. Розробник документації  буде обраний шляхом проведення тендеру.

Проєкт реконструкції вулиці Батозької враховує можливу реалізацію шляхопроводу Янгеля  – Ватутіна. А саме, перехрестя вулиць Янгеля та Батозької вже на цьому етапі має створити основу для розвитку вулиці в сторону шляхопроводу та якісно обслуговувати майбутні транспортні потоки Шляхопровід стане додатковим важливим зв’язком району Тяжилів з центром.