Дій, Замостя!
Вінниця. Дій, Замостя!
Площа Героїв Чорнобиля
меню

Площа Героїв Чорнобиля

Площа Героїв Чорнобиля – головні ворота в район Замостя з центру міста. Площа є дуже жвавим вузлом пересадки для всіх видів транспортних потоків, що проходять через і вздовж річки Південний Буг.

Історія

На старій карті міста від 1926 року можна побачити, що площа Героїв Чорнобиля (стара назва Жовтнева площа) була трохи іншої конфігурації та утворювалась вулицями Пролетарська (суч. Брацлавська), Раковського (суч. Проспект Коцюбинського) та Франца Мерінга (суч. Київська) Площа мала трикутну форму та розміщувалась на території сучасного Будівельного Коледжу. Внаслідок того, що міст того часу, що з’єднував історичний центр з районом Замостя проходив через о. Кемпа (опори цього мосту збереглися по сьогоднішній день) в’їзд на площу був іншим.

На німецькій карті від 1942 року простір площі віддають під забудову і площа стає звичайним перехрестям.

Після побудови Центрального мосту у 1953 році, перехрестя набуває нового вигляду, більше схожим на сучасний стан. У 1971 році біля з’їзду з Центрального мосту вводять в експлуатацію готельний комплекс «Південний Буг» По обидві сторони мосту біля старої набережної розміщувались два сквери. У 2010 році, під час будівництва набережної «Roshen», в сквері біля готелю побудували дитячий ігровий комплекс.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Сьогодні

Сьогодні перехрестя являє собою повністю заасфальтований простір, де відсутній пріоритет руху громадського транспорту. Зупинки розташовані осторонь від перехрестя, з відсутнім комфортним зв’язком між ними. Найближча трамвайна зупинка до Площі знаходиться навпроти площі Коцюбинського.  

Площу перетинають численні довгі пішохідні переходи, довжиною більше за 25 м, що робить перетин перехрестя незручним та небезпечним для пішохода. Немає ніякої інфраструктури для велосипедистів. Рух громадського транспорту (трамваїв, тролейбусів, автобусів й мікроавтобусів) по площі дуже інтенсивний, оскільки вона є природним розмежуванням між мережею Західного берега річки (на основі трамвая) і мережею Східного берега (на основі тролейбуса). Однак, об’єднання цих мереж зараз відсутнє.

Схема з “Комплексної стратегії міського транспорту та просторового розвитку” ілюструє сучасний стан площі. 

Виклики

  1. Відсутня візуалізація смуг руху;
  2. Небезпечні та довгі пішохідні переходи ;
  3. Відсутня трамвайна зупинка;
  4. Великий пересадковий вузол;
  5. Велика відстань між зупинками тролейбусу.

Бачення майбутнього

Згідно з “Комплексною стратегією міського транспорту та просторового розвитку” замість величезної заасфальтованої території з її некомфортним для пішоходів ефектом пропонується створити привабливе місце для міського відпочинку. Також концепцією наголошується, що сквери, що знаходяться по різні боки з’їзду з мосту, можуть бути перетвореними на затишні озеленені простори, до яких можна легко дістатися пішки.

Цілі

  1. Спроєктувати компактне перехрестя з чіткою організацією руху;
  2. Компактне розташування зупинок громадського транспорту неподалік одна від одної;
  3. Пріоритет для громадського транспорту на світлофорах і перехрестях;
  4. Створення простору для пішоходів;
  5. Зручний перетин перехрестя велосипедистами.

Схеми реорганізації руху згідно з пропозиціями “Комплексної стратегії міського транспорту та просторового розвитку”.

Slider image

Схема “компакте перехрестя”

Slider image

Оптимальний варіант з максимально компактними зупинками громадського транспорту.

Slider image

Принципи перетину функціональних ліній

Slider image

Варіант організації трамвайних зупинок

В рамах містобудівного конкурсу “Реконструкція проспекту Коцюбинського”, що проходив у форматі Студії Ідей, команда Івано-Франківська презентувала ескізне бачення реконструкції Площі. Згідно їх пропозиції, на площі з’являються велодоріжки та острівці безпеки, для комфортного переходу через дорогу. Також пропонується розмістити зупинки громадського транспорту більш компактно, з’являється зупинка трамвая. 
Упорядкування простору дозоляє  збільшити простір навпроти Будівельного Коледжу, що дозволить при якісному благоустрою, зробити комфортні громадські простори. 

Командою з Києва було запропоноване рішення встановлення трамвайної зупинки та ущільнення забудови громадськими спорудами.

Командою зі Львова було запропоноване рішення створення кільцевої розв’язки на площі. Завдяки такому рішенню простір у середині кільця може бути використаний як додатковий громадський простір. 

Що далі?

Потрібна детальна оцінка варіантів реконструкції. Необхідно розробити моделювання транспортних потоків по моделі Vissim. Розробити проєктну документацію на реконструкцію.
Ввести управління рухом і світлофорами в масштабах міста відповідно до “Комплексної стратегії міського транспорту та просторового розвитку”  (розділ 3.2.)
Реконструювати площу з організацією нового вузла пересадки громадського транспорту. Адаптація тролейбусних та автобусних маршрутів під новий вузол пересадки. Реорганізація громадського простору.